Walkingwoman, till er tjänst

2010-02-23 / 19:28:06


Snowstorm



Har nu jobbat helgen fredag, lördag och söndag i rena snöstormen. Jojo, i mitt jobb får man ge sig ut i alla väder... På lördag när vi skulle till den kund som bor längst bort var det plogat till rondellen och världens snövall på infarten till hennes väg. Fanns inte en chans att vi kunde ta oss över. Eftersom hon är klar och redig och har lite lättare insatser så försökte vi ringa till henne, då var det upptaget!! Hela tiden!!! Vad göra? Tänk om hon låg där och hade försökt att ringa till någon och ramlat omkull... Jag kom med idén att dom kunde köra mej till rondellen, släppa av mej och jag går till hennes hus, en lite promenad på 2 km (enligt tanten själv). Sedan får dom plocka upp mej igen... Sagt och gjort, blev avsläppt i rondellen och bara att börja traska. Dags att leva upp till mitt bloggnamn hihi...
När jag kom fram var allt bra som tur var... och telefonluren låg på trekvart


På söndagen hade det slutat snöa, men var riktigt kallt. Är sååå trött på alla kläder som ska av och på hela tiden. Känns som våren och värme är ett halvår bort, minst!


Har en tôlig katt också. Han jamar och jamar och vill ut men när har får gå ut ser han mycket förvånad ut för att det är kallt och alldeles vitt på balkongen.


Ska jag gå ut NU menar du???



Nja, vet inte om jag vill...



Oki, får väll prova då



Näää, fy va kallt om tassarna! Jag vill in igen.


Längtar efter att det ska grönska och i väntan på naturen så har jag plockat fram mina pellisar och ställt dom i solfönstret och rensat och tuktat dom lite.


Tre stycken var bara att slänga, dom andra kan det nog bli nått av!
Kommentarer!
Postat av: Malin

oj, vilken helg!! och A hade skottat hörde jag!! Var rädd om er iställlet! Det hjälpte med tummen!!Tack!Kramiz

Kommenterat - 2010-02-23 / 23:34:49  | URL - http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Malin

TACK! Tyvärr kan jag inte ta på mig äran, utan har ju proffs på området som hjälpt mig!! Hoppas allt är bra! Kramiz m

Kommenterat - 2010-03-11 / 10:00:28  | URL - http://tidsoptimistens.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: