ÄNTLIGEN!!!

2009-03-15 / 19:17:40
Efter massor av svordomar och uppgivna suckar fick jag äntligen lite snits på denna blogg!! Haha! Trodd väll aldrig att jag skulle kunna fixa såna här saker men skam den som ger sig.
Jobba fredag kväll och delad tur  går. I går på fm hamna jag och min namne borta vid det gamla storköket, där jag för nästan 30 år sedan gjorde praktik när jag läste på lvsmedelsteknisk linje. Då var det en arbetsplats full med aktivitet, nu fick lokalen vara nått sorts förråd för gamla sjukhussängar, duschbrädor, trasiga rullatorer mm. Kändes både tragiskt och vemodigt. Efter det snurra vi runt  källarkatakomberna. Gick ner på ett ställe och kom upp på ett helt annat. Gud vad mycke utrymme som står till ingen nytta.

När kvällspasset var avslutat var det dags att hoppa in hos adam och josefine och se upplösningen av melodifestivalen. Dom hade laddat med chips och dipp, ostbollar, godis, jag kom med drickan och lite mer smågodis! Det blev en riktigt spännande final med 12poängare åt alla håll och kanter. Höll en tumme för Carolins låt, som jag först inte fatta alls, men sedan när jag lyssna på texten blev helt golvad av. Brukar vanligtvis inte gilla långsama låtar men denna gång var jag kärringa mot strömmen. Den som vann var också ok, kul med nått nytt som inte låter som ABBA. Adam hängde med till 21.45 sedan slockna han.

I kväll är det sista Mia&Klara. Bu bu, kommer att sakna dom och deras knasiga alteregon. Gulletussan som gör att man vill ha en kudde för ansiktet och skämmas, Tabitha som vissligen lever lite krayzy men är såå snäll både mot de hon jobbar hos på äldreboendet och mössen hon ska mata sin orm med. Hon är väligt klok också när hon påpekar att "mammera minnsan behöver gôtte sig lite ibland". Väldigt  tankvärt. Görel, hunddressören är ju också en stjärna. Har ju haft hund för några år sedan och då var vi både på brukshundsklubbar och hundutställningar och tro mig, Görel finns!!




Nä, nu ska det käkas här, hej med er!!
Kommentarer!
Postat av: Ananas

Nej men har man sett.. Att du orkar :) Skit snyggt blev det i alla fall. Det är kanske det jag ska sysselsätta mig med fram till födseln. Förnya bloggen på egen hand :) Skit snyggt iaf.. :) Hoppas allt är bra med dig.. Kramar

Kommenterat - 2009-03-15 / 19:36:51  | URL - http://ananas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad i helvete! Minns en tid då du hade problem med att ens ta dig ut på internet haha

Kommenterat - 2009-03-15 / 20:46:55  | URL - http://jennyandersen.blogg.se/
Postat av: gaby

sidan blev ju skit snygg!! de e så duktig :)

Kommenterat - 2009-03-16 / 14:26:18
Postat av: gaby

DU e så duktig skulle de ju stå... :D

Kommenterat - 2009-03-16 / 18:45:21
Postat av: Malin

haha, oj, trodde jag blivit knäpp, har nämligen en bloggvän med likadan design, så jag trodde först att jag var hos henne, fast det var din adress hihi...lurifax där!! Kramiz M

Kommenterat - 2009-03-17 / 14:51:48  | URL - http://tidsoptimistens.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: