Ledig lördag

2009-01-31 / 22:21:53
Halloj kära bloggvänner!!

Är lite slö nu när det gäller bloggningen, det beror till stor del på onda armar,axlar och skuldror! Var ju och fick lite nålar i mig av akupunktören i går. Hon trodde att den onda fläcken mellan skulderbladen var någon inflamation, fick rådet att inte ha på någon "värmekälla" typ värmedyna eller vetekudde som snälla Annika lånade ut till mig. Skulle vänta tills det var smärtfritt. Det känns bättre i alla fall, fast axlarna sticker det till i emellanåt. Försöker göra lite mjuka rörelser så blodcirkulationen kommer igång, det känns gött efteråt.

Gick en sväng neråt lassehall, var skönt fast lite kallt på hemvägen. Var hos J och fick köttfärssås och makaroner, och hon fick vara i tvättsugan utan barn. Har också sprungit i tvättstugan och läst klart min bok. Dels för att den ska lämmnas tillbaka på måndag, men den blev också riktigt bra. Ur vulkanens mun hette den och gick väll ut på vad viktigt det är att prata med varann i ett förhållande. Något som inte var min starka sida alltid. Tror att det lätt blir så att man förväntar sig att partnern är tankeläsare och den konsten kan nog ingen.

Nu är äckelmånaden januari snart över. Det är den månad jag tycker minst om kan man lungt säga. Spelar ingen roll om det är snö ( krångligt att ta sig fram på vägen. jobbigt att gå), sol ( blir för kallt, blir inte ens varmt på dagen), regn (deprimerande), dimma ( samma som innan). Möjligtvis om det är sol och milt men då brukar det blåsa som katten. Så januari och jag kommer aldrig att gå ihop. Mörker och dåligt med pengar är ju också sånt som brukar höra till och det kan man ju hålla sig för skratt åt. Men i morgon är det februari, lönen kom ju i veckan och det ska väll snart börja våras lite smått. Positivt tänkande!!!

Är riktigt tyst och skönt i huset i kväll, i går var det party så det känndes som man var med på ett hörn, fast man inte ville. Är ju så lagomt kul! Fast det kanske blir en liten hämd nästa helg, då planerar "tanterna" att åka till Harrys och käka och dansa loss lite. Det blir kul!!

Nä, ska ta och göra lite "armsväng" nu när jag skrivit klart, Ha det bäst!!!
Kommentarer!
Postat av: Malin

Visst är det så.... känner själv, jag som varit bra ovanligt länge att det kommit tillbaka. Kommer också på mg själv med att dra upp axlarna... usch, vi får nog dra igång träning igen, eller vad tror du? En liten utmaning till dig på min blogg....kramiz M

Kommenterat - 2009-02-01 / 21:22:55  | URL - http://tidsoptimistens.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: