Jul både här och där

2009-12-12 / 13:30:23



Min miniledighet går mot sitt slut och det har blivit lite jul här och där! På torsdagen var det lusse på Adams dagis och dom hade övat och övat minsan! Dom nar så duktiga så. Det var lite julmarknad också så jag fick köpa pysselgrejer.







Goaste pepparkaksgubben kommer här!


Har också försökt att slå in några julklappar med lite "hjälp" från bullen. Han tyckte det var jätteroligt! Särskilt att krulla snören, då hoppas det rejält.



 










Nu du, tar jag sats...



Mitt gammla julpynt kommer också fram. Har ju inte de trendigste varianterna utan det är ganska slitet och udda men har ju sin historia och SKA vara med.




Denna adventsstake köpte mor o far när dom bodde i Göteborg.




Ängeln är en av de få saker som jag vet att min morfar köpte till mig. Då var den vit och fin och man kunde snurra upp den så spelades luciasången. Tomten bredvid är ny...




Adventsljusstaken är farfars från början, små tomtarna är köpta på Edsholms treapin



Lite nytt har det blivit i år, inte minst datorn är julpyntad nu.

Kommentarer!
Postat av: Malin

åh, vilka jättefina julsaker du har!! Håller med, de där gamla, med en historia bakom är de vackraste!!! Hoppas vi ses snart! Kramiz m

Kommenterat - 2009-12-12 / 22:03:33  | URL - http://tidsoptimistens.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: