Ur bondepraktikan

2009-04-22 / 21:58:15

9/3Fryser det natten till 40 martyrers dag, så kommer det att frysa i 40 nätter innan skörden är bärgad


Jobbar man som jag med gamla människor kommer det ofta sådana här uttryck, ibland kommer dom inte själva ihåg innebörden av det hela. Hitta detta i bondepraktikan. Vill ni veta vad det var för väder 8-9/3 kan jag tala om att jag hade bilturen på kvällen den 8/3 i full snöstorm....

Dagen idag var väll sådär, jobba  i 110, Malin tycker att vi inte har någon humor men vi två skrattar ju så... hämta bilen på verkstan, det blev dyrt, är inne på min tredje mens vecka nu, för säkerhets skull även med lite magont på slutet!!!

Tack för alla fina komentarer om nostalgikorten, väntar med spänning på era bidrag...
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: